Acţiunea a început cu Shakedown-ul de joi, desfăşurat pe macadamul de pe dealurile cu eoliene din apropierea localităţii Agighiol. Pentru echipajul Sebastian Barbu / Horaţiu Baltador şi maşina lor de concurs Renaul Clio RS model 2001, sesiunea de pregătire a mers ca la carte înaintea celor două zile de probe speciale şi superspeciale.
„Sunt foarte încântat de tot ce am găsit aici. Mă simt aproape ca acasă. Raliul este foarte bine organizat şi mă bucur că am inclus acestă etapă în programul nostru pe 2013. Este un raliu de viteză cu probe de macadam foarte bune din punct de vedere al suprafeţei şi ne-am propus să terminăm pe podium. Este un obiectiv ambiţios, dar vom face tot ce putem ca să-l atingem”, a spus Sebastian Barbu.
Ziua de joi nu s-a încheiat pe macadam, ci în centrul oraşului Tulcea, cu o paradă a celor 46 de echipaje şi cu startul festiv din Piaţa Civică la care au asistat foarte mulţi spectatori. „Sunt sigur că toţi cei din oraş sunt încântaţi de ceea ce au văzut”, a spus Mihai Tănase, organizatorul Delta Rally 2013.
În prima zi a Delta Rally au fost programate cinci probe speciale, câte două treceri pe probele Teliţa şi Cocoşu, plus superspeciala din centrul oraşului, toate însumând 57,7 km. Francois Delecour, liderul clasamentului general, a început raliul în forţă şi a câştigat primele patru probe speciale care i-au adus la sfârşitul zilei un avans de peste un minut şi zece secunde.
În urma lui Delecour s-a clasat Gergo Szabo, care a câştigat superspeciala şi s-a detaşat la peste 23 de secunde faţă de Bogdan Marişca, urcat pe podium după abandonul colegului său din Napoca Rally Academy, Marco Tempestini. La cupa Dacia, abandonul lui Raul Badiu i-a permis lui Florin Tincescu să urce pe prima poziţie a clasamentului provizoriu, urmat de Vlad Cozma şi Mădălin Radu Arhire.
Ziua de vineri a consemnat a două rundă din cadrul Raliului Deltei, împărţită tot în cinci probe speciale, cu o lungime de 52,1 km: câte două treceri pe probele Babadag şi Eoliene plus superspeciala din centrul oraşului Tulcea. Ziua a doua din Delta Rally a decurs conform planurilor pentru echipa Napoca Rally Academy, pentru că Bogdan Marişca şi Sebastian Itu şi-au apărat poziţia în ierarhia clasamentului general şi s-au impus la clasa 3.
„Am început raliul foarte prost şi am pierdut foarte mult timp pe primele două probe ale raliului. Apoi, pe finalul zilei, a apărut şi o problemă la caseta de direcţie pe care am reuşit să o rezolv cu ajutorul colegilor Manu Mihalache, Sorin Iliescu şi Titi Aur, cărora le mulţumesc pentru sprijin”, a spus Bogdan Marişca.
Şi echipajele Florin Tincescu / Iulian Nicolaescu şi Vlad Cosma / Sergiu Itu şi-au atins obiectivele la Delta Rally. Astfel, Florin Tincescu a reuşit şi prima victorie în acest sezon în Cupa Dacia şi la clasa 9. Revenit în cadrul echipei cu Sergiu Itu, noul său copilot, Vlad Cosma a urcat pe locul secund în clasamentul Cupei Dacia.
Surpriza neplăcută a raliului s-a consumat când Colegiul Comisarilor Sportivi (CCS) a decis excluderea pilotului Francois Delecour pentru încălcarea prevederilor regulilor de parc închis şi a regulilor de service închis. În urma acestei excluderi, Gergo Szabo a urcat pe prima poziţie , podiumul clasamentului general fiind completat de Bogdan Marişca şi Edwin Keleti. Victoria la categoria maşinilor cu tracţiune pe două roţi i-a revenit lui Adrian Răspopa, urmat de Alex Filil şi Sebastian Barbu, clasamentul fiind identic cu cel de la clasa 5.
Klar Professional şi-a sărbătorit cei 10 ani de istorie în România prin două acţiuni speciale. Prima provocare a fost adresată jurnaliştilor participanţi la evenimentul de la Tulcea – „Fii pilot de presă!” – o competiţie axată pe social media în care aceştia şi-au creat jurnale de bord concomitent cu participarea la raliu.
A doua acţiune lansată de Klar Professional s-a materializat prin Trofeul Klar Professional 2013 şi un premiu în valoare de 2.000 de euro, acordate echipajului care va însuma cele mai multe puncte la probele pe macadam din cadrul CNR. Alături de susţinerea echipelor din Cupa Dacia (echipaje conduse de piloţii George Grigorescu, Raul Badiu şi Marian Orha), compania mai sponsorizează şi echipajul Francois Delecour / Dominique Savignoni în prima etapă a CNR Dunlop.